Kierownik
asp. Anna Pepłowska
tel. 47 733 51 62
fax : 47 733 58 00
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Do zadań Sekcji Księgowości należy w szczególności:
- prowadzenie analitycznej i syntetycznej ewidencji w zakresie księgowości oraz rozliczanie kosztów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz „Zasadami (Polityką) rachunkowości” Uczelni;
- planowanie, sprawozdawczość i analizy wykonania budżetu oraz sporządzanie kalkulacji kosztów realizowanych zadań;
- prowadzenie ewidencji głównej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (amortyzowanych stopniowo oraz jednorazowo), naliczenie ich amortyzacji i umorzenia;
- ewidencjonowanie i rozliczanie inwestycji;
- prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży;
- obsługa kasowa Uczelni;
- obsługa rachunków Uczelni przy wykorzystaniu systemu bankowości elektronicznej, w tym realizacja przelewów i zleceń zagranicznych;
- kontrolowanie dokumentów księgowych pod względem formalno-rachunkowym;
- rozliczanie delegacji służbowych (krajowych i zagranicznych);
- ewidencja szkód;
- sporządzanie deklaracji podatkowych CIT oraz VAT do urzędu skarbowego;
- ewidencja zaliczek i ich rozliczanie;
- prowadzenie obsługi finansowej funduszy specjalnych: Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Funduszu Świadczeń Socjalnych Emerytów i Rencistów Policyjnych, Funduszu Funduszu Stypendialnego, Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych;
- prowadzenie windykacji należności od kontrahentów, a w przypadku braku wpłat przekazywanie dokumentacji z windykacji do radcy prawnego;
- prowadzenie ewidencji i rozliczanie wpłat studentów za świadczone usługi edukacyjne w porozumieniu z komórką administracji właściwą w sprawach organizacji studiów;
- prowadzenie obsługi finansowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej;
- zapewnienie zawarcia ubezpieczeń w zakresie odpowiedzialności cywilnej i zdarzeń
w związku z posiadaniem mienia przez Uczelnię i zarządzaniem nieruchomościami; - archiwizacja dokumentacji finansowo-księgowej;
- opracowywanie aktów prawnych komendanta-rektora oraz uchwał Senatu i Kolegium Uczelni z zakresu zadań Sekcji Księgowości;
- prowadzenie obsługi sekretarsko-biurowej kwestora.