p.o. Kierownik
Klaudia Klimek
tel. 47 733 51 62
fax : 47 733 58 00
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Do zadań Sekcji Księgowości należy w szczególności:
1) prowadzenie analitycznej i syntetycznej ewidencji w zakresie księgowości oraz rozliczanie kosztów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz „Zasadami (Polityką) rachunkowości” Uczelni;
2) planowanie, sprawozdawczość i analizy wykonania budżetu oraz sporządzanie kalkulacji kosztów realizowanych zadań;
3) prowadzenie ewidencji głównej środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (amortyzowanych stopniowo oraz jednorazowo), naliczenie ich amortyzacji i umorzenia;
4) ewidencjonowanie i rozliczanie inwestycji;
5) prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży;
6) obsługa kasowa Uczelni;
7) obsługa rachunków Uczelni z wykorzystaniem systemu bankowości elektronicznej, w tym realizacja przelewów i zleceń zagranicznych;
8) kontrolowanie dokumentów księgowych pod względem formalno-rachunkowym;
9) rozliczanie delegacji służbowych (krajowych i zagranicznych);
10) ewidencja szkód;
11) sporządzanie deklaracji podatkowych CIT oraz VAT do urzędu skarbowego;
12) ewidencja zaliczek i ich rozliczanie;
13) prowadzenie obsługi finansowej funduszy specjalnych: Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Funduszu Świadczeń Socjalnych Emerytów i Rencistów Policyjnych, Funduszu Stypendialnego, Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych;
14) prowadzenie ewidencji i rozliczanie wpłat studentów za świadczone usługi edukacyjne w porozumieniu z komórką administracji właściwą w sprawach organizacji studiów;
15) prowadzenie obsługi finansowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej;
16) zapewnienie zawarcia ubezpieczeń w zakresie odpowiedzialności cywilnej i zdarzeń w związku z posiadaniem mienia przez Uczelnię i zarządzaniem nieruchomościami;
17) prowadzenie działalności socjalnej pracowników i ich rodzin oraz emerytów i rencistów;
18) prowadzenie obsługi sekretarsko-biurowej kwestora;
19) opracowywanie aktów prawnych komendanta-rektora oraz uchwał Senatu i Kolegium Uczelni z zakresu zadań Sekcji Księgowości.