Administracja o specjalności administracja w bezpieczeństwie
studia I stopnia
INFORMACJA NA TEMAT KIERUNKU STUDIÓW, SYLWETKA ABSOLWENTA
Celem kształceniu na kierunku studiów „Administracja o specjalności administracja w bezpieczeństwie” jest posiadanie przez absolwenta umiejętności posługiwania się wiedzą z zakresu nauk społecznych, zwłaszcza nauk prawnych i nauk o bezpieczeństwie.
Absolwent kierunku „Administracja o specjalności administracja w bezpieczeństwie” posiada wiedzę teoretyczną, umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne pozwalające na zajmowanie stanowisk w administracji samorządowej, administracji organów wymiaru sprawiedliwości i ochrony prawnej, kierowanie większymi grupami pracowników, podejmowanie odpowiedzialnych decyzji w dziedzinie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Absolwent wyposażony zostaje w rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk prawnych i nauk o bezpieczeństwie jako wiodących dyscyplin naukowych.
Zna w pełni terminologię używaną w obrębie administracji (w tym kategorie prawne), rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. Potrafi wskazać specyfikę form organizacyjnoprawnych podmiotów administracji działających w sferze publicznej, rozróżnia ich rolę i zadania, oraz znaczenie w funkcjonowaniu procesów społecznych, ekonomicznych i politycznych.
TYP KANDYDATA, KTÓRY MOŻE SIĘ UBIEGAĆ O PRZYJĘCIE NA STUDIA
O przyjęcie na studia pierwszego stopnia na kierunek „Administracja o specjalności administracja w bezpieczeństwie” może się ubiegać funkcjonariusz i pracownik Policji, który uzyskał skierowanie na podjęcie studiów w APwSz, posiadający świadectwo dojrzałości.
FORMA PROWADZENIA STUDIÓW
Studia pierwszego stopnia trwają 3 lata.
Studia prowadzone są w formie stacjonarnej.
Studia stacjonarne odbywają się w formie zjazdów tygodniowych.
PROCES REKRUTACJI NA STUDIA
Kandydat jest zobowiązany do przystąpienia do etapu rekrutacji, który polega na założeniu konta w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata na stronie internetowej Uczelni: https://irk.wspol.edu.pl. Po prawidłowym przeprowadzeniu rejestracji, należy:
- dokonać wyboru odpowiedniego kierunku i formy studiów;
- dokonać wyboru przedmiotów maturalnych i wprowadzić wyniki uzyskane na egzaminie dojrzałości, na podstawie których zostaną przeliczone punkty rankingowe;
- wnieść opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 złotych.
Osoba, która otrzyma komunikat dotyczący zakwalifikowania na studia na swoje indywidualne konto założone w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata, jest zobowiązana do dostarczenia osobistego lub przez osobę upoważnioną (nie należy wysyłać pocztą/kurier) kompletu wymaganych dokumentów do Komisji Rekrutacyjnej.
WYKAZ NIEZBĘDNYCH DOKUMENTÓW
- wypełniona ankieta osobowa (wzór stanowi załącznik do uchwały) wraz ze zdjęciem;
- kopia dokumentu potwierdzającego uzyskanie skierowania na podjęcie studiów, uwierzytelnionej przez komórkę właściwą do spraw osobowych skierowanego (wzór stanowi załącznik do uchwały);
- oryginał, odpis (do wglądu) świadectwa dojrzałości wydanego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną wraz z jego kserokopią (tzw. nowa matura);
- oryginał, odpisu (do wglądu) świadectwa dojrzałości wydanego przez szkołę średnią wraz z jego kserokopią (tzw. stara matura).
Zasady rekrutacji w roku akademickim 2025/2026
Przedmioty uwzględniane w postępowaniu rekrutacyjnym wraz z przelicznikiem punktowym
Harmonogram rekrutacji w roku akademickim 2025/2026
Internetowa Rekrutacja Kandydatów
DANE KONTAKTOWE
Agnieszka Żulińska tel. 47 733 5367, Karolina Ślubowska tel. 47 733 5721
Wydział Bezpieczeństwa i Nauk Prawnych
Akademii Policji w Szczytnie
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 111
12-100 Szczytno
https://wbinp.akademiapolicji.edu.pl/
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.