Herb Polski

Kierownik
Arleta Stefanowicz-Szydlik

 call tel. 47 733 56 71 

ikona fax fax: 47 733 51 24

 e-mail e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Rektorat jest komórką administracji, do której zadań należy w szczególności:

1) obsługa organizacyjno-administracyjna Senatu oraz weryfikacja spełnienia wymagań formalnych przedkładanych projektów uchwał Senatu; wymogiem formalnym jest zaopiniowanie projektu uchwały pod względem merytorycznym oraz formalnoprawnym, a także formalnofinansowym w przypadku regulacji materii wywołującej skutki finansowe;

2) obsługa organizacyjno-administracyjna Kolegium Uczelni oraz weryfikacja spełnienia wymagań formalnych przedkładanych projektów uchwał Kolegium Uczelni; wymogiem formalnym jest zaopiniowanie projektu uchwały pod względem merytorycznym oraz formalnoprawnym, a także formalnofinansowym w przypadku regulacji materii wywołującej skutki finansowe;

3) przygotowywanie i gromadzenie dokumentacji związanej z realizowanymi w Uczelni postępowaniami w sprawie nadania stopnia doktora i doktora habilitowanego;

4) obsługa administracyjna komisji dokonującej czynności w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora i komisji habilitacyjnej;

5) obsługa administracyjna Uczelnianej Komisji Dyscyplinarnej do spraw nauczycieli akademickich;

6) koordynowanie i wykonywanie zadań związanych z organizacją ogólnouczelnianych uroczystości z udziałem najwyższych władz państwowych;

7) koordynowanie działań związanych z obejmowaniem przez komendanta-rektora patronatu nad inicjatywami podmiotów zewnętrznych;

8) prowadzenie obsługi sekretarsko-biurowej komendanta-rektora, zastępcy komendanta-prorektora, prorektora do spraw rozwoju, kanclerza i Zespołu do spraw Prawnych;

9) organizowanie narad i odpraw służbowych oraz ich protokołowanie;

10) prowadzenie wykazu uczelnianych organizacji studenckich i przygotowywanie projektów rozstrzygnięć komendanta-rektora, związanych z ich funkcjonowaniem;

11) prowadzenie kancelarii ogólnej Uczelni, w tym ewidencjonowanie korespondencji wpływającej do Uczelni oraz wysyłanej z Uczelni;

12) przygotowywanie rozkazów dziennych komendanta-rektora;

13) przygotowywanie korespondencji kurtuazyjnej komendanta-rektora, zastępcy komendanta-prorektora, prorektora do spraw rozwoju i kanclerza;

4) prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw komendanta-rektora;

15) wprowadzanie do repozytorium plików Uczelni wszystkich aktów prawnych wydanych przez komendanta-rektora oraz uchwał Senatu i Kolegium Uczelni oraz prowadzenie ich rejestrów;

16) prowadzenie ewidencji i wydawanie delegacji krajowych kadrze Uczelni;

17) przygotowywanie zleconych przez komendanta-rektora umów i porozumień z uczelniami i innymi podmiotami zewnętrznymi krajowymi oraz prowadzenie ich rejestru;

18) organizowanie zadań związanych z udziałem komendanta-rektora, zastępcy komendanta-prorektora, prorektora do spraw rozwoju i kanclerza w przedsięwzięciach krajowych;

19) organizowanie i obsługa kontaktów krajowych, w tym organizowanie w Uczelni wizyt krajowych gości komendanta-rektora, zastępcy komendanta-prorektora, prorektora do spraw rozwoju i kanclerza;

20) obsługa skrzynki Uczelni na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej ePUAP;

21) obsługa techniczna Uczelnianej Komisji Wyborczej;

22) obsługa wewnętrznego procesu legislacyjnego w Uczelni we współpracy z właściwymi merytorycznie jednostkami organizacyjnymi i komórkami administracji Akademii Policji w Szczytnie;

23) koordynowanie prac dotyczących projektów wewnętrznych aktów prawnych;

24) aktualizacja wewnętrznych aktów normatywnych i inicjowanie zmian w razie takiej potrzeby oraz monitorowanie zmian w wewnętrznych przepisach prawnych;

25) prowadzenie ewidencji i kompletowanie dokumentacji wewnętrznych aktów normatywnych;

26) prowadzenie rejestru i zbioru wewnętrznych aktów prawnych wydawanych przez organy Uczelni;

27) opracowywanie aktów prawnych komendanta-rektora oraz uchwał Senatu i Kolegium Uczelni z zakresu zadań Rektoratu.