Herb Polski

Wczoraj, 12 marca 2024 r., odbyło się doskonalenie lokalne pod nazwą Marketing wewnętrzny w Policji, w którym uczestniczyli funkcjonariusze i pracownicy cywilni zajmujący stanowiska kierownicze w Akademii Policji w Szczytnie. Przedsięwzięcie zostało zorganizowane przez Instytut Nauk Społecznych Wydziału Bezpieczeństwa i Nauk Prawnych Akademii Policji w Szczytnie.

Szkolenie rozpoczął mł. insp. dr Tomasz Siemianowski, Dyrektor Instytutu Nauk Społecznych. Podczas swojego wystąpienia Dyrektor INS przedstawił główny zamiar szkolenia oraz inne przedsięwzięcia szkoleniowe, przygotowane na potrzeby kadry kierowniczej Uczelni. Jest to już druga edycja szkolenia kadry kierowniczej Akademii. Pierwsza cześć odbyła się w lutym br. i była zatytułowana „Determinanty, struktura i funkcje kapitału intelektualnego Policji. Wskazane wyżej doskonalenie lokalne, dotyczące marketingu wewnętrznego, stanowiło operacyjne uzupełnienie pierwszej edycji i obejmowało zagadnienia objęte tematem: Marketing wewnętrzny w Policji i jego funkcje w rozwoju sprawności działania formacji w sferze bezpieczeństwa ludzi. Wykład konwersatoryjny na wskazany temat wygłosił prowadzący szkolenie dr. hab. Marian Mroziewski, profesor Akademii Policji w Szczytnie, pracownik Instytutu Nauk Społecznych. Główne zagadnienia merytoryczne wykładu dotyczyły: istoty marketingu i wewnętrznych działań marketingowych; systemu działań marketingowych; katalizatorów i efektów marketingu wewnętrznego Policji oraz jego organizacyjnych funkcji, a także postulowanych instrumentów wewnętrznego marketingu-mix niezbędnych do stosowania w jednostkach organizacyjnych Policji. Wyprowadzone wnioski z zagadnień teoretycznych stanowiły podstawę do sformułowania, przez prowadzącego wykład, zalecanych kierunków działań marketingowych w Akademii Policji w Szczytnie w wymiarze wewnętrznym.

Zakładanymi celami doskonalenia lokalnego było: zapoznanie członków kadry kierowniczej Akademii z głównymi obszarami marketingu wewnętrznego Policji, z koncepcją jego definiowania, formami stosowania, a także z jego funkcjami organizacyjnymi, które wywierają wpływ na sprawność działania Policji w sferze bezpieczeństwa ludzi; wskazanie kluczowych obowiązków kadry kierowniczej w skutecznym realizowaniu zamierzeń marketingu wewnętrznego formacji, w tym w Akademii Policji w Szczytnie;  inspirowanie członków kadry kierowniczej do ustawicznego poszerzania swojej wiedzy dotyczącej prowadzenia marketingu wewnętrznego w jednostkach organizacyjnych Policji oraz poszukiwania nowoczesnych form jego realizacji, które służą poprawie sprawności działania Policji w sferze bezpieczeństwa ludzi. W ocenie organizatorów doskonalenia zawodowego oraz jego uczestników przyjeto, że szkolenie spełniło zakładane oczekiwania.

 

Tekst: dr. hab. Marian Mroziewski APwSz
Foto: Jacek Konieczny DKS APwSz