Komunikaty
Kierująca zespołem
Joanna Krasińska
tel. 47 733 59 81
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zespół Ochrony Pracy jest komórką administracji, do której zadań należy w szczególności:
1) sporządzanie planów i przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
2) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń;
3) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy sprawozdań oraz okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
4) udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju Uczelni dotyczących rozwiązań techniczno-organizacyjnych oraz udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowanych obiektów budowlanych;
5) uczestniczenie w komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy;
6) opracowywanie wewnętrznych przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach;
7) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe;
8) prowadzenie dokumentacji dotyczącej wypadków, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby oraz sporządzanie decyzji o przyznaniu jednorazowych odszkodowań z tytułu wypadków w służbie i chorób zawodowych;
9) prowadzenie dokumentacji w zakresie badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
10) udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą oraz doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
11) przeprowadzanie szkoleń wstępnych ogólnych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, a także organizowanie i nadzorowanie szkoleń okresowych w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
12) udzielanie pomocy prawnej w postępowaniach wypadkowych funkcjonariuszy Policji;
13) prowadzenie dokumentacji związanej z medycyną pracy dotyczącej badań profilaktycznych oraz koordynowanie ich terminowości;
14) przyjmowanie i opiniowanie wniosków dotyczących refundacji kosztów zakupu okularów lub szkieł kontaktowych korygujących wzrok dla osób użytkujących monitory ekranowe na stanowiskach pracy;
15) prowadzenie dokumentacji dotyczącej turnusów antystresowych;
16) prowadzenie ewidencji przeprowadzonych szczepień ochronnych osób pełniących służbę i zatrudnionych na stanowiskach związanych z ekspozycją zawodową;
17) opracowywanie aktów prawnych komendanta-rektora oraz uchwał Senatu i Kolegium Uczelni z zakresu zadań Zespołu Ochrony Pracy.
Kierownik
nadkom. Krzysztof Wasyńczuk
tel. 47 733 50 30
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekcja Komunikacji Społecznej jest komórką administracji, do której zadań należy w szczególności:
1) projektowanie założeń i zasad polityki informacyjnej komendanta-rektora oraz jej realizacja;
2) monitorowanie i analizowanie informacji prezentowanych w środkach masowego przekazu w celu uzyskiwania danych niezbędnych do kształtowania polityki informacyjnej komendanta-rektora;
3) zajmowanie stanowiska wobec informacji prasowych dotyczących Uczelni;
4) realizowanie przedsięwzięć informacyjnych, publicystycznych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym;
5) organizowanie na terenie Uczelni przedsięwzięć promujących Uczelnię w trakcie ogólnouczelnianych uroczystości, a także udział w podobnych inicjatywach zewnętrznych w celu promowania Uczelni;
6) opiniowanie i wspieranie przedsięwzięć informacyjnych, publicystycznych i promocyjnych o zasięgu ogólnopolskim, inicjowanych i podejmowanych przez inne jednostki organizacyjne Uczelni;
7) opracowywanie i wdrażanie zasad komunikacji wewnętrznej i kultury organizacyjnej Uczelni;
8) organizowanie przedsięwzięć o charakterze popularnonaukowym, służących promocji Uczelni;
9) realizacja obsługi medialnej Uczelni;
10) prowadzenie strony internetowej Uczelni, strony podmiotowej Uczelni w Biuletynie Informacji Publicznej oraz fanpage’a Uczelni na Facebooku, w tym informowanie za ich pośrednictwem o działaniach podejmowanych przez komendanta-rektora oraz inicjatywach i przedsięwzięciach podejmowanych przez Uczelnię — promocja Uczelni;
11) zarządzanie serwisami społecznościowymi Uczelni;
12) zaopatrywanie Uczelni w materiały promocyjne i prowadzenie ich ewidencji oraz dystrybucji;
13) prowadzenie profilu Uczelni na portalu rządowym Otwarte Dane;
14) zapewnienie oprawy plastycznej podczas ogólnouczelnianych przedsięwzięć, w tym narad, odpraw, uroczystości, konferencji, seminariów, promocji oficerskiej, zawodów sportowych oraz pozostałych wydarzeń realizowanych w Uczelni;
15) organizowanie działalności kulturalnej Uczelni, polegającej w szczególności na:
a) organizowaniu wystaw;
b) wspomaganiu realizacji działalności kół zainteresowań;
16) opracowywanie aktów prawnych komendanta-rektora oraz uchwał Senatu i Kolegium Uczelni z zakresu zadań Sekcji Komunikacji Społecznej.